onsdag 8. februar 2012

CAMILLA LÄCKBERG



Camilla Läckberg er Sveriges krimdronning.Hun debuterte i 2003 med Isprinsessen. Etter det kom det seks nye kriminalbøker, og nå er det like før den åttende boka, Englemakeren, kommer ut i Norge.
Handlingen i alle disse bøkene finner sted i Fjällbacka, et idyllisk feriested på den svenske vestkysten.
Alle bøkene har samme gjennomgagnfigurer:Forfatteren Erica Falck og mannen.Patrik Hedstrøm. Vi får følge utviklingen i deres familieliv gjennom alle bøkene, og jeg synes dette gir bøkene en ekstra dimensjon
Jeg har fulgt Camillas forfatterskap,og har gledet meg over å lese bøkene hennes etter hvert som de har kommet ut, og jeg ser fram til å lese Englemakeren om kort tid.
I alle bøkene fører veksler forfatteren mellom nåtid og fortid. Vi må tilbake i tid for å bli kjent med hemmeligheter og skjebner for å forstå det som skjer i nåtiden. Denne fortellermåten synes jeg Camilla Läckberg beherker på en glimrende måte. Leseren skjønner tidlig at det må være en sammanheng. Spenningen stiger, nysgjerrigheten pirres, og det kjennes veldig godt når brikkene faller på plass.
Jeg liker godt Läckbergs gode og spennende historier, og personbeskrivelsene er troverdige.
Det er lett å bli oppslukt av disse bøkene og vanskelig å legge dem fra seg.
Jeg anbefaler disse bøkene til alle som liker god krim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar